Tornedalsskolans elever inspiratörer på ”statt”

Måndag den 20 november var en spännande dag. Då gjorde NyföretagarCentrum Nord premiär i Haparanda. Detta skedde genom en Starta Eget-Introduktion för blivande företagare, kl. 15.00-18.00 påStadshotellet i Haparanda. Starta Eget-Introduktionen var på totalt           3 timmar och innehöll följande moment: affärsidé/affärsplan, skatter/moms, budget/bokföring, bank/finans, försäkringar samt marknad och sälj.

Just denna tillställning inleddes av två
UF-företag från Tornedalsskolan, More Space UF och Life Swedish Way UF som pitchade sina respektive affärsidéer och därmed bidrog som källa till inspiration för de blivande företagarna i publiken. Allt detta skedde i en trivsam musikalisk inramning där ett tredje företag, nämligen Medusa UF trakterade sina instrument på ett föredömligt och njutbart sätt.

Roland Hagelind

Roland Hagelind