SenasteSenaste nytt

Vi välkomnar nya elever till Tornedalsskolan och säger välkommen tillbaka till våra “gamla”!

Vi har sett fram emot att komma tillbaka till skolan och få träffa våra elever igen ”på riktigt” efter vårens distansundervisning och den annorlunda student som det blev för våra treor utan utspring, flakåkning och bal.

Det kanske också varit en sommar som inte liknat någon tidigare med “hemester” och “svemester” men ändå en sommar fylld av solsken med lite åska, bad, glass, sommarjobb och vila.

Det är nu betydelsefullt att vi alla hjälps åt och följer Folkhälsomyndighetens  rekommendationer så att inte vi som jobbar i skolan och ni elever blir sjuka.

Vi har under veckan arbetat med att möblera om i vissa klassrum så att vi inte ska sitta så nära varandra. En del grupper är stora och då kommer vi att ha undervisning i aulan eller använda flera klassrum.

Viktigt att tänka på:

– undvik större samlingar, det kan vara i korridorer och entrén mm. I matsalen är det extra viktigt att man går och äter enligt sitt schema och i aulan har platserna begränsats för att undvika trängsel och närkontakt.

– handhygienen, tvätta händerna ofta och använd den handsprit som finns tillgänglig på skolan. Om man ser att tvålen eller handspriten tagit slut är det viktigt att säga till skolpersonal.

– vid minsta förkylningssymtom stannar man hemma!!

Vi är rädda om varandra! – Välkomna!