Elevrådet

Elevrådets styrelse

Patrik Paldanius, 18 år går sista året på Bygg- och anläggningsprogrammet. Patrik är vice ordförande i elevrådet. Han tycker det är viktigt att elevernas åsikter lyfts fram och säger att – eftersom Haparanda strävar efter att bli Norrbottens bästa skola är eleverna en viktig del i det.
Patrik har varit med länge i elevrådet, alltsedan första året på gymnasiet, han ser sig själv som en engagerad kille och är även med i ungdomsrådet.
Patrik har denna termin varit med på den årliga skyddstillsynen i syfte att påverka och förbättra elevernas arbetsmiljö på skolan. Det finns en del brister att jobba med, skolan är gammal och behöver förstås kontinuerlig tillsyn och just därför att det är extra viktigt att elevrådet får vara med och påverka eftersom skolan är en plats som eleverna ska trivas i under tiden de studerar och Patrik känner att elevrådets engagemang har betydelse.