PEPP

Tack till lärare som lämnar skolan

Paula Lauri lämnar Tornedalsskolan efter 7 år som lärare på SFI för nya och spännande utmaningar i yrkeslivet.

Reinhold Lehner som undervisat i matematik och naturkunskap lämnar skolan för att annat arbete efter 12 år på Tornedalsskolan.

Britt-Inger Lindfors, med gymnasielärarexamen i svenska, engelska, spanska och religion slutar och blir pensionär. Britt-Inger har arbetat på Tornedalsskolan sedan 1976. Britt-Inger har varit ansvarig för moderna språk och tidigare förstelärare. Innan hon började arbeta i Haparanda tjänstgjorde hon i Malmö och Luleå. Under åren 1997-2005 arbetade Britt-Inger på Eurogymnasiet som var ett samarbete mellan Haparanda och Tornio. Under sin tjänstgöring på Tornedalsskolan har hon hunnit vara med i ett flertal EU-projekt med England, Spanien, Italien och Belgien.

Keijo Savolainen, avtackades tillsammans med Britt-Inger men blir inte pensionär riktigt ännu, han kommer att arbeta två dagar i veckan nästa läsår. Keijo tog sin gymnasielärarexamen 1979 och arbetade en tid i Umeå innan han flyttade till Haparanda och började arbeta på Gränskolan. Han kom till Tornedalsskolan 1990 och har genom åren undervisat i Biologi, Kemi, Naturkunskap och varit förstelärare. Keijo har undervisat på Eurogymnasiet under en femårsperiod och deltagit i internationella projekt med skolor i Barcelona och Bristol.  Keijo är också engagerad i ett vattenundersökningsprojekt i samarbete med Tornio som startade 1999 och fortfarande genomförs varje år.

Vi önskar Laura och Reinhold lycka till med nya arbetsuppgifter och Britt-Inger och Keijo önskar vi  många härliga lediga dagar framöver att ägna till bland annat trädgård, friluftsliv, resor och barnbarn.