Allmän

Årets bästa föreläsning!

Vad händer när bollen inte är rund? Andreas Jonsson föreläste för Tornedalsskolans elever på folkets hus inför en publik som efteråt konstaterade att det var den bästa föreläsningen de lyssnat på detta läsår. Det var intressant och roligt med ett seriöst innehåll.

Föreläsningen handlade om utanförskap, fördomar och en längtan om att passa in. Andreas berättade om sin uppväxt och hur han blivit mobbad som liten och hans resa för att komma ut som den person som han är idag – hundra procent sig själv.   Han pratade om de val vi kan göra i livet, att vi kan förändra, att vi ska tro på oss själva – och att vi är perfekta precis som vi är.

Andreas föreläsningen berörde normer, våra fördomar, hur svårt det kan vara att ändra sina attityder och vikten av att ta ansvar för sina handlingar. Han mixade humor med allvar och fick ungdomarna att vara med i föreläsningen.

Andreas Jonssons har en hemsida som man kan kolla in och där finns även adress, telefonnummer och mejladress om man vill få kontakt med honom.