Nytt år – nya framtidsplaner…

Bedur Shanewir – 18år SA3

Bedur vill ta ett sabbatsår efter gymnasiet och jobba för att spara pengar och kunna köpa en lägenhet. Hon vill flytta tillbaka till sin gamla hemort Stockholm eller Uppsala för att plugga antingen statsvetenskap eller till lärare. ” Jag vill kunna hjälpa folk och göra någonting viktigt och skapa ett intryck. Jag vill till exempel inte jobba vid en kassa hela mitt liv” säger hon.

Hussein Naseri – 18år NA2

Hussein har planer på att läsa vidare men är inte säker ännu vad han vill läsa, ”Jag skulle vilja ta ett sabbatsår och jobba för att sedan börja plugga igen” säger han, detta ger ju förstås en bra grund till vuxenlivet. Hans mål är även att skaffa sig ett bra jobb som förutser en säker framtid för möjligheten att bygga ett stabilt och framgångsrikt liv.

Marita Eliasson – Bildlärare

Maritas framtidsplaner är att ha en hållbar framtid med mindre stress, vill förhoppningsvis förbli frisk. ”Jag skulle vilja börja jobba mer för en hållbarare miljö och framtid för att efterlämna en bättre värld för mina barn och framförallt mina barnbarn”. Hon har även planer på att börja odla mer ekologiskt och vara mer självförsörjande. Sedan skulle hon vilja tillbringa sin tid i ett generationsboende med en liten stuga på gården.

Ellen Rudeklint – 16 år SA1

Ellen har ett intresse för att hjälpa andra och vill gärna hålla på med volontärarbete i framtiden. Eftersom hon går första på samhällsvetenskapsprogrammet så känner hon att det är för tidigt att säga vad hon vill ha för yrke men hon menar att skulle kunna vara något inom vård. ” Att vinna nån miljon på lotto hade väl också varit trevligt” säger hon.

Rahnia Mahdi